Leerlingen verschillen enorm van elkaar. De een heeft twee moeders, de ander spreekt thuis Arabisch. Hoe houd je daar rekening mee in de les? Het begint met het stellen van de juiste vragen.
Hoe ziet het mbo eruit in 2040? Hoe krijgen studenten les en waarover? Over deze vragen bogen onderzoekers zich in de toekomstverkenning voor mbo, ho en wo getiteld Vandaag is het 2040.
Wanneer jongeren zich binnen hun eigen landsgrenzen terugtrekken, dan wordt de wereld er niet ‘samenhangender’ op en uiteindelijk ook niet veiliger, ben ik bang.
Leren via rubrics in serious games, hoe ziet dat eruit? In een project van de OU leren studenten er complexe vaardigheden door. De eerste resultaten lijken positief.
Elke maand vertelt een lerarenopleider over het leerproces van een student. Deze keer: Corrie de With helpt een student inzien dat het belangrijk is een les op te bouwen vanuit het waarom.
Succes in de eerste jaren van hun loopbaan hangt deels af van mbo’ers zelf, maar ook van hun werkgevers, blijkt uit Utrechts onderzoek.
Kun je met de inrichting van schoolpleinen stimuleren dat kinderen meer samenspelen? Dat blijkt een beetje tegen te vallen.
En blijf op de hoogte van onderwijsnieuws en de nieuwste wetenschappelijke ontwikkelingen!
Inschrijven