• Onderzoek

    Waarom ook leraren schaduwonderwijs geven

    Aan schaduwonderwijs mogen de nodige bezwaren kleven voor kansengelijkheid, voor leraren kan het geven van bijvoorbeeld bijlessen een zegen zijn. Ze ervaren hier weer waarom ze zo graag leraar zijn.

    Lees meer
  • Onderzoek

    Hulp bij profielkeuze stereotiep

    Mentoren en decanen laten zich onbewust beïnvloeden door stereotypen bij het geven van advies over profielkeuze. Zo kennen ze minder status toe aan het CM-profiel en vinden ze dit vaker geschikt voor meisjes.

    Lees meer
  • Onderzoek

    Vat krijgen op vakdidactiek

    Leerlingen leiden naar wiskundig begrip vinden veel beginnende leraren uitdagend. De Eindhovense universitaire lerarenopleiding liet haar wiskundestudenten daarom in hun lespraktijk experimenteren met leerlinggericht lesgeven.

    Lees meer
  • Onderzoek

    Hoe duid jij prestaties van leerlingen?

    Als leraar ben je voortdurend bezig prestaties van leerlingen te duiden. Wat zeg jij bijvoorbeeld tegen je klas na een proefwerk met teleurstellende resultaten? Kijk je naar jezelf, naar de leerling of nog andere zaken?

    Lees meer

Meer
Welk boek wil jij winnen?

De boekenWIJZER

Bekijk de onderwerpen Word abonnee

Kennisbundels van Didactief

Click here to revoke the Cookie consent