In januari 2023 verscheen in Didactief een special over het lectoraat De Pedagogische Opdracht van Hogeschool InHolland. Met bijdragen van onder andere lector Mascha Enthoven, lerarenopleider en onderzoeker Theo van den Bogaart, en docent en onderzoeker Marietje Beemsterboer.
Elke maand verkent Didactief de biotoop van steeds een andere leraar. In dit dossier verzamelen we deze ervaringen.
In december 2022 verscheen in Didactief een special van SLO over heldere kerndoelen en hoe je met basisvaardigheden aan de slag kunt. Met bijdragen van onder andere het team kerndoelen Nederlands, Ebrina Smallegange van de Nederlandse Vereniging van Wiskundeleraren en Robert Chamalaun van vakvereniging Levende Talen Nederlands.
In november 2022 verscheen in Didactief een special van Edux over digitale geletterdheid in de klas. Met recente inzichten en tips van leerkrachten, onderzoekers en andere deskundigen.
Op 18 juni 2022 vindt de nieuwe editie van ResearchED plaats. Op dit congres presenteren onderzoekers hun resultaten aan leraren. Ook Didactief is erbij, om de nieuwe kennisbundel ‘Ken je leerling’ te lanceren! In dit dossier vind je artikelen van en over de sprekers.
In januari 2022 verscheen in Didactief een special van het Leiden Education Fieldlab (LEF). Daarin benoemen zij de uitdagingen in het onderwijs en manieren om hier innovatief mee om te gaan.
In december 2021 verscheen een dubbel-special in Didactief, Curriculum bewust handelen in het PO en VO, gemaakt in samenwerking met SLO. Met aandacht voor leerlingwelzijn in het po-curriculum, curriculumontwerp als dagelijkse kost in Zandvoort, de nieuwe leerweg in het vmbo, wiskunde in de bovenbouw en het centraal examen Nederlands.
En blijf op de hoogte van onderwijsnieuws en de nieuwste wetenschappelijke ontwikkelingen!
Inschrijven