Inge de Wolf

Inge de Wolf is bijzonder hoogleraar Onderwijssystemen aan de Universiteit Maastricht, directeur van Education Lab en is werkzaam bij het NRO.

Kennisrijke methoden

04-04-2024 - Inge de Wolf pleit voor een centrale plek met onafhankelijke en betrouwbare informatie over lesmethoden.

Iedere leraar gelijk?

29-02-2024 - Om te kunnen leren van de toppers, moet je vakmanschap niet alleen erkennen, maar ook herkennen.

Mening of bewijs?

25-01-2024 - Goedgelovigheid en georganiseerde twijfel doen het onderwijs veel kwaad, ziet Inge de Wolf.

All together now!

07-12-2023 - Leraren die samenwerken met collega’s zijn gelukkiger, gezonder en doen hun werk beter.

Meer geld?

08-11-2023 - Studies naar financiële prikkels voor leraren zijn licht positief, maar gemengd.

Schoolleiders

07-09-2023 - In andere landen worden schoolleiders met gericht beleid ondersteund, juist omdat ze een van de belangrijkste actoren in het onderwijs zijn.

Stop met lesgeven op drie niveaus

27-06-2023 - Lesgeven in niveaugroepen is een nobel streven, maar werkt niet in de praktijk.

Huppelend rekenen

11-05-2023 - De combinatie van bewegen en leren klinkt ongelooflijk aantrekkelijk.

De kunst van dingen laten

02-03-2023 - Wat kunnen we in onze school beter níet meer doen? Een krachtige vraag, ontdekte Inge de Wolf in Londen.

IJsjes en hamers

26-01-2023 - Als je handelt voordat je weet wat het probleem is, ga je de mist in.

Het nieuwe goud

10-11-2022 - Vaak hoor je ronkende loftuitingen op leraren en hun belang.

Scholen als ‘eigen bubbels’

06-10-2022 - Goed onderwijs is het belangrijkste middel tegen de negatieve effecten van segregatie.

Hoge verwachtingen: hoe dan?

08-09-2022 - Goed onderwijs is de beste remedie tegen kansenongelijkheid.

Click here to revoke the Cookie consent