Bij het maartnummer van 2021 zat een special over het belang van financiële educatie. Om leerlingen voor te bereiden op een toekomst met weloverwogen financiële keuzes is het aanleren van financiële vaardigheden namelijk hard nodig, stellen onderzoekers, docenten en onze minister van Financiën.
Duitse jongeren weten veel van wereldwijde problemen, maar handelen daar nog niet naar, aldus een PISA-studie.
Tamar Tas over hoe je pabo-studenten beter leert les te geven.
Melanie Ehren geeft leestips. Didactief interviewde haar over de inrichting van ons onderwijsbeleid, valkuilen in het ministerie van OCW en haar nieuwste boek.
CLT is een uitdijende en ondoorgrondelijke theorie geworden. Keer terug naar de versie van Sweller en collega’s uit 1998, pleiten onderzoekers Hulshof en Bokhove.
Om het geschiedenisboek te begrijpen, hebben leerlingen algemene en vakgerichte leesvaardigheden nodig. Aanwijzingen bij de tekst blijken te helpen.
Leraren lijken onvoldoende toegerust voor effectief schrijfonderwijs. Leerlingen zitten gemiddeld nog op hetzelfde lage niveau als tien jaar geleden.
En blijf op de hoogte van onderwijsnieuws en de nieuwste wetenschappelijke ontwikkelingen!
Inschrijven